Kamera

Jag funderar på att köpa mig en systemkamera, har länge velat ha en och nu kommer jag få tillbaka en massa på skatten. P's snälla bror har varit över ikväll och hjälpt mig att välja. Just nu lutar det antingen åt en Canon EOS 1000D, NikonD60 eller Olympus E-420. Någon som har tips och åsikter, de välkomnad varmt!

Imorgon är det sista "riktiga" skoldagen, känns konstigt men samtidigt skönt. Nu är det i och för sig en masa plugg kvar till tentor, men ändå börjar verkligheten sakta men säkert knacka på min axel. Konstigt.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Dina kommande kissars halvsysters matte rekommenderar varmt en Nikon D60. Jag köpte visserligen kameran just med kattplåtande i åtanke men är väldigt nöjd med den överlag. Hade en sjujäkla grundlig jämförelse av olika kameror (t ex på ett internetforum) innan jag slutligen bestämde mig och alternativen var samma Canon som du kikar på men också några Pentax som jag läst gott om. Vad gäller Nikon vs Canon säger alla att det är en ren smaksak. Om din omgivning satsat på någotdera kan det ju vara en idé att också ta det, så kan man lånbyta utrustning. Utöver kitobjektivet till min D60 (18-55 II) köpte jag till en fast glugg, som varit super till porträttbilder från rätt nära håll. Det blir fint kort skärpedjup med den. En Nikon 35/1,8G AF-S DX heter objektivet, som rekommenderas varmt! Jag är en rätt kass fotograf tyvärr men vill du se fler bilder är det bara att kolla in kattbloggen!



Och så klart: stort grattis till dina kommande kissebebbar! Jag har ju inte bara ett halvsyskon från Silkwaves-hållet utan planerar dessutom halvsyskon från pappa-hållet - min hona är på parning as we speak. :-D

2009-05-15 @ 01:09:55
URL: http://caturday.info/everyday
Postat av: Lovisa

Kul att du också har en blogg Maja! Jag köpte en systemkamera när jag fick tillbaka på skatten förra året=) En Sony a350. Fick en hel del hjälp av min bror som kan en del om det där, och han rekommenderade Sony bland annat på grund av att de har inbyggd bildstabilisator (vilket betyder att du när du sedan vill köpa till extra objektiv behöver de inte alls kosta lika mycket, vilket det gör till de kameror där stabilisator endast finns i objektiven). Jag har inte hunnit lära mig alltför mycket än, men jag är väldigt nöjd med kameran! Det enda skulle vara att den är lite tung... Lycka till med beslutet och köpet!

2009-06-14 @ 23:08:44
URL: http://lovisasguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0