Kimbap


Ibland när jag har ganska storslagna planer på denna blogg tänker jag att det borde bli en mat-blogg. Dock känner jag mig själv och äter alltid upp maten innan jag lyckats fått den där fantastiskt snygga bilden som man ska lägga upp tillsammans med receptet. Idag gör jag dock annorlunda och bara visar en bild (dock ej en snygg och perfekt sådan) på något jag och sambon lagade ihop för ett ganska bra tag sedan. Kimbap, eller koreansk sushi skulle man kunna kalla det. Passa mig alldeles utmärkt då jag inte äter fisk då denna istället innehåll kött. Googla kimbap och man får en massa recept, minns inte ens exakt vad vi hade i men i alla fall var det morötter, kött (bulgogi), inlagd ingefära och säkert mer ändå.

Så här såg det i alla fall ut:
Kimbap

Idag blir det istället kyckling, potatisgratäng och min absoluta favorit just nu jordärtskocka. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0